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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-SP

川崎重工業のCFDに対する取り組みと将来展望について

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43426
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43426
7e9784fd-906a-4393-ac93-f944ab60f345
名前 / ファイル ライセンス アクション
nalsp0013003.pdf nalsp0013003.pdf (926.6 kB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 川崎重工業のCFDに対する取り組みと将来展望について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル CFD Research and Systems in Kawasaki Heavy Industries and its Future Prospects
著者 平岡, 康一

× 平岡, 康一

平岡, 康一

Search repository
Hiraoka, Koichi

× Hiraoka, Koichi

en Hiraoka, Koichi

Search repository
著者所属
川崎重工業株式会社岐阜技術研究所
著者所属(英)
en
Aircraft Research Laboratory, Gifu Technical Institute Kawasaki Heavy Industries, Co. Ltd.
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory(NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-13

巻 13, p. 47-56, 発行日 1990-09
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 KHI (Kawasaki Heavy Industries) CFD system is composed of VP100 computer and 2 and 3 dimensional Euler/Navier-Stokes (NS) analysis. For KHI, this system has become very powerful aerodyamic tool together with the Kawasaki 1-Meter Transonic Wind Tunnel. 2-D Euler/NS software, developed in-house, is fully automated, requires no special skill, and was successfully applied to the design of YXX high lift devices and SST supersonic inlet, etc. 3-D Euler/NS software, developed under joint research with National Aerospace Laboratory (NAL), has an interactively operated Multi-Block type grid generator and can effectively generate grids around complex airplane shapes. Due to the main memory size limitation, 3-D analysis of relatively simple shape, such as SST wing-body, was computed in-house on VP100, otherwise, such as detailed 3-D analyses of "ASUKA" and "HOPE", were computed on NAL VP400, which is 10 times more powerful than VP100, under KHI-NAL joint research. From a total efficiency point of view, NAL is expected to always keep a computer mare than 10 times powerful than those of aircraft industries. These analysis results have very good correlation with experimental results. However, the present CFD system is less productive than wind tunnel and has applicability limitation. Further improvement is required for both software and hardware. To lead this improvement, NAL is expected to have a supercomputer which can solve unsteady NS analysis of a complete airplane. This will require 100 times more power than that of VP400.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0289-260X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10097345
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: NALSP0013003
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL SP-13
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Ver.1 2023-06-20 22:14:59.966310
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