Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
推進エンジン用空気取入口の予備実験(続報) |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Tests of an Air Inlet Model for Turbofan Engine (Supplement) |
著者 |
近藤, 博
長谷川, 聡
KONDO, Hiroshi
HASEGAWA, Satoshi
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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慶応義塾大学工学部 |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory
巻 235,
p. 21,
発行日 1972-10
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The small-scale model adopted in NAL TM-185 is modified and tested. The revised configuration with the diffuser annulus unchanged is of rotating-lip type with fixed-lead- ing-edge ring (auxiliary ports being shifted forward in revision), and has a highlight dia- meter 10% larger than the original one. The test results are as follows: 1) At zero flight speed without cross wind, the total-pressure recovery attains 98% with auxiliary passages closed and 99% with auxiliary ports open, when the mean axial flow velocity equals 120 m/s at the fan face. 2) On the model with the auxiliary passages dismissed in a cross wind, a tail wind exerts more influence than head wind. When a one-ring-type ring vane is inserted into the diffuser, the total-pressure distortion is moderated. However, the data has shown that more research is needed. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0452-2982 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00314334 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTM0235000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TM-235 |