Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
定常非干渉制御のSTOL機縦制御への応用 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者 |
永安, 正彦
山崎, 昭司
森田, 一雄
NAGAYASU, Masahiko
YAMAZAKI, SHOJI
MORITA, KAZUO
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所計測部 |
著者所属 |
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日本航空電子KK |
著者所属 |
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日本大学 |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory
巻 406,
p. 19,
発行日 1980-02
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper describes an application of the steady state decoupling control to the experimental STOL airplane,which has been developed by the National Aerospace Laboratory.Firstly,the design procedures of the decoupled control system using state-feedback or output-feedback are presented.Then the design procedures are applied to the flight control system of the STOL airplane.The linearized longitudinal equation of motion is dealt with.Engine thrust,elevator and/or USB flap are to be available as controls,and airspeed,flight path angle and/or pitch angle are controled in decoupled fasion.The case that angle of attack and air speed are not measurable is studied as output-feed back control.Simulation results show good performance for both state-and output-feedback control systems. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0452-2982 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00314334 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTM0406000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TM-406 |