Item type |
テクニカルレポート / Technical Report_02(1) |
公開日 |
2020-03-04 |
タイトル |
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タイトル |
NEXST-DB(Database)報告書 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Supersonic transport |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flight test |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wind tunnel test |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
NEXST-1 project |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
ID登録 |
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ID登録 |
10.20637/JAXA-RM-19-010/0001 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
NEXST-DB(Database) Report |
著者 |
吉田, 憲司
郭, 東潤
徳川, 直子
Yoshida, Kenji
Kwak, Dongyoun
Tokugawa, Naoko
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空プログラムグループ超音速機チーム(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空プログラムグループ超音速機チーム(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空プログラムグループ超音速機チーム(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Supersonic Transport Team, Aviation Program Group, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Supersonic Transport Team, Aviation Program Group, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Supersonic Transport Team, Aviation Program Group, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発資料
en : JAXA Research and Development Memorandum
巻 JAXA-RM-19-010,
p. 1-540,
発行日 2020-03-04
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
NEXST-1プロジェクトは, 1997年から2005年にかけて実施した小型超音速実験機プロジェクトで, 次世代超音速旅客機(SST)の抵抗低減に関する先進技術の飛行実証を目的として実施された. 本プロジェクトでは, 圧力抵抗低減に寄与する主翼平面形とWarp形状による揚力依存抵抗の低減効果と, 翼胴干渉を考慮したエリアルール胴体設計による体積依存造波抵抗の低減効果を確認すると同時に, 世界初となる亜音速前縁型主翼の自然層流翼設計技術による摩擦抵抗の低減効果も飛行実証された. 本飛行実験データは, 実験機の開発過程で行った風洞試験結果, 並びに飛行実験後に行った実験機形状に対するCFD解析結果との比較を通して、将来の次世代SST研究における貴重なデータと考えられるため, 我が国において広く多くの研究者の利用に供することが重要との認識から, それらをデータベース(DB)化して2008年7月より公開した. その後, 約10年の運用を経て, 現在はサーバシステム及びネットワーク環境の変更に伴いDBシステムの改修が不可能となったため公開を断念せざる得なくなった. そこで, 利用者の利便性の観点から主要なデータ(NEXST-1実験機単体に関するデータ)については資料化を通して公開する方針に変更した. 本資料はそれらをまとめたものである. |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
JAXA developed the database (NEXST-DB) for aerodynamic design of a future supersonic transport (SST). It is based on lots of aerodynamic results of JAXA's scaled supersonic experimental airplane project (NEXST-1) which consists of principal flight test results, wind tunnel tests data, and CFD analysis results. Then, this database was exhibited for Japanese researchers by using a web system in July, 2008. After replacing the web system in 2016, unfortunately the situation that the web system does not work has been continuing because the NEXST-DB was not able to be replaced at that time. Therefore, JAXA planned to publish the main data of the NEXST-DB as a technical report in order to solve this situation. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2224 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930023000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-RM-19-010 |