Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2020-02-04 |
タイトル |
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タイトル |
Passive Pendulum Body: 新しいeVTOL全機形態の提案 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Passive Pendulum Body: Proposal of a Novel eVTOL Configuration |
著者 |
嶋, 英志
堤, 誠司
藤本, 圭一郎
伊藤, 浩之
Shima, Eiji
Tsutsumi, Seiji
Fujimoto, Keiichiro
Ito, Hiroyuki
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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株式会社菱友システムズ |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Ryoyu Systems Co., Ltd. |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-19-007,
p. 173-181,
発行日 2020-02-04
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2019年7月1日-3日. 早稲田大学早稲田キャンパス国際会議場), 新宿区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 1-3, 2019. International Conference Center, Waseda University), Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, eVTOL (Electric Vertical Take Off and Landing Aircraft) such as electric multi-copter has been widely applied, and as a next step, it would be applied to logistics and passenger transportation called "Flying Taxi". In this paper, new PPB (Passive Pendulum Body) concept was proposed to achieve high cruising performance in a simple and lightweight manner for the transportation of the heavy payloads such as logistics and passengers over long distances. Performance estimation method based on the theoretical formula and the CFD analysis were summarized. Preliminary PPB conceptual study and the performance comparison with the conventional concept were carried out. Key expecting advantages such as the higher lift-to-drag ratio, the longer cruising distance, and the lower acoustic noise are identified. Finally, essential research needs are summarized for the establishment of PPB-type eVTOL vehicle. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930011015 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-19-007 |