Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2021-02-08 |
タイトル |
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タイトル |
Box翼を持つマルチコプタの風洞試験 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Wind Tunnel Testing of a Multicopter with Box Wing |
著者 |
嶋, 英志
米澤, 宏一
西田, 涼馬
佐藤, 允
堤, 誠司
藤本, 圭一郎
SHIMA, Eiji
YONEZAWA, Koichi
NISHIDA, Ryoma
SATO, Makoto
TSUTSUMI, Seiji
FUJIMOTO, Keiichiro
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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電力中央研究所(CRIEPI) |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Central Research Institute of Electric Power Industry (CRIEPI) |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2020オンライン論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2020 Online
巻 JAXA-SP-20-008,
p. 129-136,
発行日 2021-02-08
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2020オンライン (2020年9月28日-30日. 日本航空宇宙学会 : 宇宙航空研究開発機構(JAXA)オンライン会議) |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2020 Online (September 28-30, 2020. The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences : Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), Online meeting) |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The aerodynamic characteristics including high angle of attack condition up to 95 degrees of the Box wing, in which the electric multicopter was surrounded by a duct like annular wing, were acquired by a wind tunnel test for use in a quiet Electric Vertical Take Off and Landing (eVTOL) aircraft. The Box wing is expected to be quieter by shielding the aerodynamic noise from the propeller. It was shown that the Box wing has a mild stall characteristic, the lift of the Box wing increases due to the effect of the propeller thrust, and that the current Box wing has no effect of improving the hovering ability. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA2030013017 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-20-008 |