Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
γ-Re(sub θ)遷移モデルの検証と横流れ不安定のモデル化に関する検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Validation of gamma-Re(sub theta) transition model and modeling of crossflow instability |
著者 |
渡辺, 悠人
三坂, 孝志
大林, 茂
加藤, 琢真
齋木, 祐一郎
有馬, 敏幸
山口, 義博
Watanabe, Yuto
Misaka, Takashi
Obayashi, Shigeru
Kato, Takuma
Saiki, Yuichiro
Arima, Toshiyuki
Yamaguchi, Yoshihiro
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著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
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東北大学流体科学研究所 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属 |
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本田技術研究所基礎技術研究センター |
著者所属 |
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本田技術研究所基礎技術研究センター |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Fundamental Technology Research Center, Honda Research Institute |
著者所属(英) |
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Fundamental Technology Research Center, Honda Research Institute |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第40回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2008論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings fo 40th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2008
巻 JAXA-SP-08-009,
発行日 2009-02-27
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第40回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2008. 会期: 2008年6月12日-6月13日. 会場: 東北大学片平キャンパス |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The gamma-Re(sub theta) transition model was applied to predict the boundary layer transition on NACA0015 airfoil and validated by comparing the simulation results with experiment. The comparison showed the lack of prediction accuracy in negative pressure gradient. The crossflow parameter proposed by Kohama et al. was selected as a candidate for crossflow modeling and its implementation was attempted only using local flow variables. The crossflow parameter was evaluated on the flowfield of S5010 swept wing and compared with other crossflow parameters. The results showed the potential effectiveness of this criterion. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0064303001 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-08-009 |