Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Novel architecture for preventing interference between automation and pilot maneuvers |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
計算機アーキテクチュア |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
計算機プログラム |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ヒューマンコンピュータインターフェイス |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
人間工学 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
航空機事故 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
航空機パイロット |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自動飛行制御 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
手動制御 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コックピット |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
人工知能 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
computer architecture |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
computer program |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
human-computer interface |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
human factors engineering |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
aircraft accident |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
aircraft pilot |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
automatic flight control |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
manual control |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
cockpit |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
artificial intelligence |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者 |
伊藤, 恵理
鈴木, 真二
Ito, Eri
Suzuki, Shinji
|
著者所属 |
|
|
|
電子航法研究所 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Electronic Navigation Research Institute |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tokyo |
出版者 |
|
|
出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of Lectures and Workshop International: Recent Advances in Multidisciplinary Technology and Modeling
巻 JAXA-SP-07-008E,
p. 77-87,
発行日 2008-02-29
|
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In a pilot/automation interface, it is said that pilots tend to get confused about the unforeseeable behavior of automated airplanes when responding to an abnormal situation; such confusions trigger disasters. For preventing interference between automation and pilot maneuver, this research has proposed a new architecture termed 'Human As a Control Module architecture (HACM architecture)'. The proposed architecture treats a pilot as one module of controlling aircraft. This paper introduces the HACM architecture and explains the concept and mechanism. The effectiveness of the architecture is confirmed via numerical simulation which mimics the situation of an aircraft accident in the past. |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
資料番号: AA0063824008 |
レポート番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-07-008E |