Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Aerodynamic wing design for NAL's SST using iterative inverse approach |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超音速機 |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
民間航空 |
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主題 |
計算流体力学 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
胴翼結合 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
反復解法 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
圧力分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
設計最適化 |
キーワード |
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主題 |
層流境界層 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
マッハ数 |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic aircraft |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
civil aviation |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
wing-fuselage combination |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
iterative solution |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
pressure distribution |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
design optimization |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
laminar boundary layer |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
Mach number |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
松島, 紀佐
岩宮, 敏幸
Jeong, Shinkyu
大林, 茂
Matsushima, Kisa
Iwamiya, Toshiyuki
Jeong, Shinkyu
Obayashi, Shigeru
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著者所属 |
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富士通 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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東北大学 |
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東北大学 |
著者所属(英) |
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Fujitsu Ltd. |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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Tohoku University |
著者所属(英) |
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Tohoku University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)
巻 JAXA-SP-06-029E,
p. 78-83,
発行日 2007-03-30
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design 航空宇宙技術研究所 19980316-19980317 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design National Aerospace Laboratory 19980316-19980317 Tokyo Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Aerodynamic shape of a wing for NAL's SST (SuperSonic Transport) has been designed by a supersonic inverse design method. This method handles SST's wing-fuselage configurations and provides wing section's geometry at every span. The design system consists of a new inverse problem solver and a Navier-Stokes simulation. The design procedure is iterative; the baseline shape is Successively modified as the process of the inverse problem solver and Navier-Stokes simulation is iterated until the pressure distribution given by the designed wing can be regarded to converge to the target one. The design target is a NLF (Natural Laminar Flow) wing for the wing-fuselage combination at the speed of M(sub infinity) = 2.0. Several design constraints have been intended to be satisfied. By means of the method, a better wing shape which has much more desirable characteristics has been designed than that by the traditional linear theory. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063609012 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-06-029E |