Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Boundary layer transition analysis of the scaled supersonic experimental airplane |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超音速機 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
実験機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
計算流体力学 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
境界層遷移 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
圧力分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
層流境界層 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
圧縮性境界層 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
圧縮性効果 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
設計最適化 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
supersonic aircraft |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
research aircraft |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
boundary layer transition |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
pressure distribution |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
laminar boundary layer |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
compressible boundary layer |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
compressibility effect |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
design optimization |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
吉田, 憲司
岩宮, 敏幸
上田, 良稲
石川, 敬掲
Yoshida, Kenji
Iwamiya, Toshiyuki
Ueda, Yoshine
Ishikawa, Hiroaki
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 次世代航空機プロジェクト推進センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 計算科学研究部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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三向ソフトウェア開発 |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Technology Aircraft Project Center |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Computational Science Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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Sanko Software Ltd. |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)
巻 JAXA-SP-06-029E,
p. 280-285,
発行日 2007-03-30
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20000117-20000119 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20000117-20000119 Tokyo Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Boundary layer transition characteristics of the scaled supersonic experimental airplane was numerically analyzed to confirm its Natural Laminar Flow (NLF) wing design. Using conventional incompressible and newly developed compressible transition prediction codes based on an e(sup N) method, the NLF characteristics were well confirmed though the following results. (1) The step function type target pressure distribution applied in the NLF wing design was found to be optimum (2) Comparing the transition N value estimated by the compressible code with experimental results obtained by NASA, wide laminar region of the NLF wing was expected. (3) Laminar boundary layer profiles estimated by a Navier-Stokes code led to smaller N value than one by the compressible boundary layer code. (4) No transition due to attachment-line contamination was predicted. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063609031 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-06-029E |