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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2004年度
  4. JAXA-SP-04-002 境界層遷移の解明と制御研究会講演論文集 第33回・第34回

流体騒音の数値解析の現状と課題

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6574
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6574
eb423173-a8ac-4974-bd1d-c77d557b3d8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
47776020.pdf 47776020.pdf (1.1 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 流体騒音の数値解析の現状と課題
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 計算流体音響学
キーワード
主題Scheme Other
主題 空力騒音
キーワード
主題Scheme Other
主題 巨大渦シミュレーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブラフボディ
キーワード
主題Scheme Other
主題 騒音低減
キーワード
主題Scheme Other
主題 騒音予測
キーワード
主題Scheme Other
主題 騒音スペクトル
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computational aeroacoustics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerodynamic noise
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 large eddy simulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bluff body
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 noise reduction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 noise prediction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 noise spectrum
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Computational aeroacoustics: Present status and problems to be solved
著者 加藤, 千幸

× 加藤, 千幸

加藤, 千幸

Search repository
Kato, Chisachi

× Kato, Chisachi

en Kato, Chisachi

Search repository
著者所属
東京大学 生産技術研究所
著者所属(英)
en
University of Tokyo Institute of Industrial Science
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料: 境界層遷移の解明と制御研究会講演論文集 第33回・第34回
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 33rd and 34th JAXA Workshops on Investigation and Control of Boundary-Layer Transition

巻 JAXA-SP-04-002, p. 67-70, 発行日 2005-01-28
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Computational Aeroacoustics, which is defined as a method that numerically predicts sound due to fluid motion, is expected to become a powerful engineering tool for identifying primary mechanism of noise generation from the flow of interest and investigating means to achieve noise reduction. Unlike in the United States and some European countries, where noise generated from high-speed flow such as jet engine noise (fan noise) is of the central interest in this field, noise generated from relatively low-speed flow is the major interest in Japan and some Asian countries. This includes noise from low-pressure fans, automobiles and high-speed trains. Prediction of noise due to low-speed flows is, in general (or practically), achieved by a decoupling method where source fluctuations are first computed and fed to the following acoustic computation as the input data with an assumption that the generated sound does not alter the source flow field. It is crucially important to apply a decoupling method that is appropriate and most feasible to the flow and sound field of interest. Then, the accuracy of the source computations generally determines the overall performance of the sound prediction. This paper focuses on the noise generated from low-speed flows and overviews the present status of the noise prediction. Issues to be solved will also be addressed.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0047776020
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-04-002
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Ver.1 2023-06-21 07:53:07.390734
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