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アイテム
Study on decentralized formation control with information propagation structure
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/7466
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/7466329807ec-6567-4580-96bb-1c3316c30771
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on decentralized formation control with information propagation structure | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 位置保持 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 時間遅れ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 制御安定性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 編隊飛行 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運動方程式 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 制御理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | シミュレーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 編隊制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報伝搬構造 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通渋滞 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | stationkeeping | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | time lag | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | control stability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | formation flying | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | equation of motion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | control theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | simulation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | formation control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | information propagation structure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic congestion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 情報伝播構造を用いた分散隊形制御に関する研究 | |||||
著者 |
荒川, 将孝
× 荒川, 将孝× 川口, 淳一郎× 津田, 雄一× Arakawa, Masataka× Kawaguchi, Junichiro× Tsuda, Yuichi |
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著者所属 | ||||||
値 | 東京電機大学 大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 宇宙科学研究本部 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 宇宙科学研究本部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tokyo Denki University Graduate School | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space and Astronautical Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space and Astronautical Science | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA/ISAS) | |||||
書誌情報 |
第17回アストロダイナミクスシンポジウム講演後刷り集 2007 en : Proceedings of 17th Workshop on JAXA Astrodynamics and Flight Mechanics p. 176-183, 発行日 2008-03 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 近年、フォーメーションフライトの制御に関する研究が盛んになされている。飛行機における編隊飛行、多数機による地球観測ミッション、長焦点距離望遠鏡ミッション、また地上においては自動車の交通量制御など、この考えが用いられている分野は多方面に渡る。群れの制御が用いられる利点は、宇宙機の場合は、機能の分担化による冗長性と多数機であることによる空間的規模の拡大、故障機代替の容易化などが上げられる。また、ITS(Intelligent Transportation System)化における交通量制御では、車列全体の渋滞緩和、エネルギー消費の低減などの利点が考えられる。編隊飛行における相対位置制御では、時間遅れがあることにより、共振、発散といった現象を引き起こす。これは、自動車の交通においては渋滞現象そのものである。本論分ではそのような問題について議論し、特に車列の縦方向に関する隊形制御に焦点を当てて述べる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years, formation control is studied actively. The area of fields that apply formation control covers, for instance, formation flight of the airplanes, multiple spacecrafts' Earth observation missions or very long focal length telescope concepts, and the traffic control of cars. In the case of spacecrafts, the benefits of applying formation concepts lie in the increasing redundancy by the functional decentralization and the broader spatial coverage by multiple orbiting objects, and so on. On the other hand, in the case of the ground car traffic, ITS (Intelligent Transportation Systems) concepts give a mitigation of traffic congestion and reduction of energy consumption. This paper discusses one of the difficulties in such formation control system, especially focusing on the decentralized formation control. | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063718029 |