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コア分離型ターボファン・エンジン
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39765
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/3976560678bbd-e062-493e-9a3f-662b485a6bf3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | コア分離型ターボファン・エンジン | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | コア分離型ターボファンエンジン | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 高亜音速輸送機 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 超高バイパス比 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 安定性 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 柔軟性 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 推進効率 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 騒音低減 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 最適空力設計 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 概念設計 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | VTOL機 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | separated core turbofan engine | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | high subsonic transport aircraft | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | ultrahigh bypass | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | stability | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | flexibility | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | propulsion efficiency | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | noise reduction | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | optimum aerodynamic design | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | conceptual design | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | VTOL aircraft | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | Separated core turbofan engine | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
齊藤, 喜夫
× 齊藤, 喜夫
× 遠藤, 征紀
× 松田, 幸雄
× 杉山, 七契
× 菅原, 昇
× 山本, 一臣
× Saito, Yoshio
× Endo, Masanori
× Matsuda, Yukio
× Sugiyama, Nanahisa
× Sugahara, Noboru
× Yamamoto, Kazuomi
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著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 熱流体力学部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Thermofluid Dynamics Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||||||||||||||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1289, p. 1-7, 発行日 1996-04 |
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抄録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 次世代の高亜音速輸送機用エンジンである超高バイパス比ターボファン・エンジンの研究「超高バイパス比可変形状エンジンの研究」を進めている過程で、新しい概念のエンジンであるコア分離型ターボファン・エンジンを考案した。このエンジンの特徴は、従来のターボファン・エンジンでは一体となっていたファンとコア・エンジンを分離して並列に配置したことである。概念検討の結果、コア分離型ターボファン・エンジンは従来型ターボファン・エンジンに比べて、安定性や構成の柔軟性などに優れており、また、VTOL輸送機用エンジンなどの新しい用途にも適していることを確認した。 | |||||||||||||||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | A new concept for a turbofan engine called the separated core turbofan engine is proposed and studied under the research program of the ultrahigh bypass turbofan engine for the next generation high-subsonic transport aircraft. The concept engine consists of two subunits, a core engine and a fan engine which are separated from each other. The results of the conceptual study show that this engine has many potential advantages over the current turbofan engines in many respects, including stability of operation and flexibility of configuration, and it also has other applications such as in advanced VTOL transport aircraft. | |||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||||||||||||||||||||||
資料番号 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 資料番号: AA0000448000 | |||||||||||||||||||||||||||||
レポート番号 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1289 |