Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
パワード・リフトSTOL機用フライト・リファレンス表示の研究 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
飛行状態表示基準量 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
情報表示技術 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
パイロット操縦キュー |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
航空機飛行制御 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
飛行安定余裕 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
安定余裕指標 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
飛行シミュレーション研究 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
飛行シミュレーション忠実度 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
インフライトシミュレータ |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
パイロット評価試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
シミュレーション評価 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
航空機操縦性 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
STOL機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
短距離離着陸機 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flight reference |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
information display technique |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
pilot control cue |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aircraft flight control |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flight safety margin |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
safety margin index |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
flight simulation study |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
flight simulation fidelity |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
in flight simulator |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
pilot assessment test |
キーワード |
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en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
simulation evaluation |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
airplane handling quality |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
STOL aircraft |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
short take off and landing aircraft |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Flight reference display for powered-lift STOL aircraft |
著者 |
田中, 敬司
舩引, 浩平
中村, 勝
照井, 祐之
稲垣, 敏治
川原, 弘靖
塚野, 雄吉
小野, 孝次
Tanaka, Keiji
Funabiki, Kohei
Nakamura, Masaru
Terui, Yushi
Inagaki, Toshiharu
Kawahara, Hiroyasu
Tsukano, Yukichi
Ono, Takatsugu
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 制御部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 制御部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 飛行実験部 |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Control Systems Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Control Systems Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Flight Research Division |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory
巻 1251,
p. 1-24,
発行日 1994-10
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
パワード・リフトSTOL機の特長は低速、高パワ着陸進入飛行にある。この場合の飛行安全を確保するための1手段として、フライト・リファレンス計器が考えられている。本研究では、迎角、ピッチ姿勢角、対気速度を活用したフライト・リファレンスに関する検討を行った。「飛鳥」の飛行実験成果を用いて設計した同フライト・リファレンス表示の妥当性を飛行シミュレータによって確認し、またその表示方程式の係数を決定した。本結果に基づき、新たに開発したフライト・リファレンス計器をインフライト・シミュレータであるVSRA(可変安定応答実験機)に搭載し、飛行実験によって総合評価を行った。「飛鳥」を模擬したVSRAにより空中模擬進入飛行および実着陸進入飛行を行い、その中で同計器が安全予裕監視とその操縦性に関して十分なパフォーマンスを有することを確認でき、また将来に向けた改良点の抽出を行うことができた。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This study deals with a proposed flight reference display for powered-lift STOL (Short Take Off and Landing) aircraft. The display design aims at providing pilots with new control cues for maintaining flight safety during low-speed high-power approach. The display utilizes angle of attack, pitch angle and airspeed to indicate the flight reference for maintaining the flight safety margins. Piloted simulation using a moving-base flight simulator was conducted to verify the display scheme. The parameters of the display equations were designed on the basis of the flight test achievements of 'ASKA', the experimental STOL aircraft of the National Aerospace Laboratory. This preliminary evaluation demonstrated that the display can be used for both flight reference tracking and safety margin monitoring, and provided appropriate values of coefficients of the display equations. The succeeding flight evaluation of the proposed flight reference display was conducted after installing the display upon an in-flight simulator, which motion cues yield ultimate fidelity of flight simulation environment for the display evaluation. As the in-flight simulator, the Variable Stability and Response Airplane (VSRA) of the National Aerospace Laboratory was utilized for this experiment. The flight reference display for this flight evaluation was developed by using a color liquid crystal display. The results of the approach flight experiments provided proof of satisfactory performance of the display for pilots to monitor and regulate the safety margins, as well as suggestions for future improvement. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0004258000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1251 |