Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
実験用航空機ドルニエによる地形性乱気流の計測 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Flight Testing, Atmospheric Turbulence, Airplane, Numerical Simulation |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Measurement of Atmospheric Turbulence Using NAL's Research Airplane Dornier Do228 |
著者 |
又吉, 直樹
宮澤, 與和
石川, 和敏
MATAYOSHI, Naoki
MIYAZAWA, Yoshikazu
ISHIKAWA, Kazutoshi
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属(英) |
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en |
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Flight Systems Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Flight Systems Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Flight Systems Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1445
巻 1445,
p. 38,
発行日 2002-01
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
独立行政法人航空宇宙技術研究所の実験用航空機ドルニエDo228は、4角錐台型5孔ピトー管を使用したエアデータシステム、DGPS/INS (Differential Global Positioning System/Inertial Navigation System) 複合航法システム、基準軌道を生成してパイロットに表示する誘導システム及び各システムのデータをGPS時刻と共に記録する飛行データ収録装置等の実験システムを備え、定められた経路を飛行して風擾乱計測を高精度で行うことが可能である。このドルニエ機を用いて伊豆大島空港周辺の地形性乱気流を計測する飛行実験が、東京都の同空港拡張計画に伴う運航安全調査の一環として平成9年12月に行われた。この調査ではドルニエ機による計測に加えて、(財)日本気象協会により超音波風速計を用いた地上付近の風の計測、ドップラーソーダを用いた上空の風の計測、さらに大気の流れの数値シミュレーションが実施された。飛行実験では、強風時を選んで着陸進入模擬及び滑走路上空の水平飛行を行い、着陸進入経路上に生じる地形性乱気流を計測することに成功した。また、ドルニエ機とドップラーソーダの風計測結果の比較を行い、ドルニエ機の計測結果の妥当性を確認した。飛行実験結果は数値シミュレーション結果とよく対応がとれており、数値シミュレーションを実証するデータを提供することができた。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper presents the results of the flight test conducted at Izu-oshima airport to measure atmospheric turbulence using the National Aerospace Laboratory of Japan's (NAL) research airplane, Dornier Do228. The NAL's Do228 is equipped with a research air data system and a DGPS/INS (Differential Global Positioning System/Inertial Navigation System) hybrid navigation system, which enable it to measure winds aloft accurately. In the flight test, atmospheric turbulence along the approach path was measured successfully. The flight test results corresponded to the results of the Doppler SODAR's wind measurement, which can measure winds up to 400 meters high using sonic echo, so that the reliability of the flight test results was verified. The flight test results were also compared with the numerical simulation results which were conducted by the Japan Weather Association. The numerical simulation well explained the scales and intensities of the atmospheric turbulence observed in the flight tests. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1347-4588 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00311347 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR1445000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1445 |