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Aerodynamic design of Natural Laminar Flow supersonic aircraft wings
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5777
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/57779958ba72-b381-4537-a731-e12f99c675fb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Aerodynamic design of Natural Laminar Flow supersonic aircraft wings | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 超音速機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 航空機設計 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 層流翼型 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 計算流体力学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 空力設計 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 実験機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 揚抗比 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 層流境界層 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 3次元モデル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 後退翼 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 圧力分布 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | supersonic aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | aircraft design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | laminar flow airfoil | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | computational fluid dynamics | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | aerodynamic design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | research aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | lift drag ratio | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | laminar boundary layer | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | three dimensional model | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | sweptback wing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | pressure distribution | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||
著者 |
生越, 博景
× 生越, 博景
× Ogoshi, Hirokage
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著者所属 | ||||||||||
川崎重工業 岐阜技術研究所 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Kawasaki Heavy Industries Ltd. Gifu Technical Institute | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料 en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop) 巻 JAXA-SP-06-029E, p. 390-396, 発行日 2007-03-30 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20000117-20000119 東京 日本 | |||||||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20000117-20000119 Tokyo Japan | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Aerodynamic design of Natural Laminar Flow (NLF) for supersonic aircraft wings was conducted by using 3-D CFD (Computational Fluid Dynamics) analysis and boundary layer stability analysis. There are two main subjects for NLF wing design. One is that the wing of the sub-scaled unmanned supersonic experimental aircraft of National Aerospace Laboratory (NAL) was designed to improve the L/D (Lift to Drag) ratio. This wing sections were designed especially to reduce skin friction drag which amounts to nearly half of the total drag. For this purpose, we designed the wing sections to remain laminar flow as far as possible using 3-D CFD solver and 3-D laminar boundary layer stability analysis code and 2-D inverse design method. The other is that the simple sweep-back wing was designed to delay a transition due to cross flow instability in consideration of spanwise pressure distribution. (This design concept of NLF is patented.) | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-113X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11984031 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: AA0063609046 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-SP-06-029E |